assalamu'alaikum . ! :)

bebunga selasih berona merah..harum wanginya citra pesona..terima kasih sudikan ziarah..walau ianya tak seindah mana..

Friday, January 21, 2011

choc*cake..

بسم الله الرحمن الرحيم  
^^bahan- bahan kek^^

2 cawan tepung gandum (diayak)
1 cawan susu pekat manis
1 cawan pure cocoa powder (kalau pekat sangat setengah cawan je)(ayak)
3 biji telur 
1 sb soda bikarbonat (rata)
secubit garam
sedikit perasa vanila
1 cawan air suam
1 cawan minyak masak


^^cara-cara >>

1. pukul telur hingga kembang (berwarna putih). 
2. masukkan minyak., susu pekat manis, garam dan vanilla. kacau hingga sebati.
3. masukkan campuran tepung+koko+soda bikarbonat dan air suam ( berselang seli hingga habis).
4. kukus selama 40 minit.

               ** nenong..nenong.. nenong..**eklan2*

^^bahan topping^^

4 sb majerin/mentega
3 sbgula aising(suka2 rasa..hee)
sedikit serbuk koko(suka2 rasa jugak..)


cara- cara>>>
1. pukul majerin sehingga kembang dan gebu.
2.campurkan gula aising hingga sebati
3.masukkan serbuk koko. kacau hingga sebati.
**kalau nak wangi.., boleh campurkan sedikt perasa vanilla**



                    ***   nen0ng..nenong..nenong..***eklan3..

                                              
                    jeng..jeng..jeng..kengk0non..hahaha..

 


      inilah jadiknye..hihi.. bentuk kek ikut acuan yek..




                                                                            

         c0mot yang ada  seni..hahaa.. *_P





p/s>> ..   setakat ni choc cake yang dihasilkan ok2 je.. الحمد لله
                          
                   さよなら!!







Sunday, October 3, 2010

..sedetik pertemuan saujana kenangan..


بسم الله الرحمن الرحيم

pada hari Jumaat yang lalu, smk Nyalas telah mengadakan Majlis Bacaan Yassin dan Solat Hajat bagi murid tingkatan 3 dan 5 yang bakal menghadapi peperiksaan awam PMR dan SPM bagi tahun 2010. saya berasa amat gembira kerana berkesempatan menghadirkan diri ke majlis ini bersama-sama kedua - dua ibu dan ayah. terima kasih diucapkan kepada Cikgu Sarip yang telah sudi untuk merakam gambar tanda kenangan sewaktu majlis berlangsung.. *_&


Hj.Mohd Azis Long..ayahandaku.. yang tersayang!!!!







***makan malam bersama mak yang malu-malu..hiii


الحمد لله .. segalanya berjalan dengan baik.semoga apa yang dihajati semua dimakbulkan Allah Yang Esa..amin..



**nenong**nenong**nenong**nenong**nenong**nenong**nenong**



hidayah**saya**atikah**faraheen..senyum2..






...tak tertakrif..huhu..



p/s : catatan memori menyubur taman kenangan.. &_*






Saturday, August 7, 2010

..cerita dulu2..

بسم الله الرحمن الرحيم

..pagi tadi.., akak sarah & akak safiah balik ke kluang., Johor...hmm... rasa2nya.., baru beberapa saat berlalu...dah rasa rindu!! teringat kata2 ayah .."jangan selalu gaduh2..tak baik..kan adik beradik.. nanti masing2 dah jauh.., mula lah rasa rindu.."
masa kecik2 dulu.., saya kurang percaya kata2 penuh hikmah ayahandaku itu..:)
TAPI.., betul rasanya..bila kita dah lalui kan.. dari kluang.., berhijrah ke Bandar Penawar(masa 9 tahun).. bila 14 tahun,, pindah kat melaka pula...



teringat masa kecik2 dulu.. ;)



ni..gambar kak sarah & kak safiah..akak kembarku.. ;)










kite..mse ni baru 2 tahun...skg,,dah 17 tahun..


bila lihat2 gambar ni., cepat rasa masa berlalu.. sememangnya terlalu ingin kembali ke masa lepas..tapi.. tiap peristiwa tercipta menjadi kenangan.., tiap kenangan tercipta menjadi ingatan sepanjang hidup..kan???




ni.. satu2nya adik perempuanku.
.siti fatima mohd azis..skg dh 12 tahun..da besor adik akak..;)






ni.. kte & satu2nya adik lelaki kte kat dunia ni.. , muhammad sufian mohd azis ;) mse ni.. dia baru boleh berjalan.. sekarang., dia dah berusia 14 tahun..








....... SEKARANG,...



gambar raye 2009.. dgn mak?+ayah+abg sinna+kak sarah+kak safiah +kak aisyah+sufian +siti.. rindunye saat ni!! semoga Allah merahmati keluargaku selamanya..amin.. ;)


p/s : masa mematangkan usia.. ;) tak sabar tunggu abang+akak2 balik minggu ni.. ;) insyaAllah.. ;)

Friday, August 6, 2010

Tuesday, August 3, 2010

..semakin jauh...semakin dekat???

..Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..


... alhamdulillah... syukur ke hadrat Illahi.. kerana dpt bernafas lagi pada hari ni..

....sekarang...dah bulan lapan...maknanya...bulan ogosla kan...

...bulan depan...bulan sembilan..kira2 september namanya..9_9

...hmmm... bagi budak2 mcm sy ni.., bulan Depan bukan bulan raya.... 0_0


TAPI...

...bulan...peperiksaan percubaan spm 2010...hmmmm...
...agak takut...tapi...suke jugak nak exam ni kan.. (yela tuuuu) 8_8

...semoga berjayalah ye...wahai sahabat2ku... salam imtihan...

p/s : semakin rasa peperiksaan tu jauh.., sebenarnya ia semakin dekat... datang kepada kita... kan??? ;))

Thursday, July 22, 2010

..setaman kenangan.. ;)




huhuuu...kelakar rasa2ny.... masa pantun negeri.. ;) dgn hazlin, nor.. & nakiyah..
gambateh!! for exam.. ;)










Thursday, July 8, 2010

..jalinan kata...

“Dengan Nama Allah Yang maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani'

..salam imtihan buat semua sahabat2 SPM 2010!!! n kpd sume yang ade exam!!

chayok!!gambateh!!good luck!! ;)

p/s : buat yang terbaik k.. 6_6.. n maaf...bhase rojak.. huuu