assalamu'alaikum . ! :)

bebunga selasih berona merah..harum wanginya citra pesona..terima kasih sudikan ziarah..walau ianya tak seindah mana..

Friday, March 25, 2011

hikmah tak tersingkap

                                بسم الله الرحمن الرحيم


assalamu'alaikum..


 detik demi detik ku hitung, menanti tiap saat yang berlalu..
dan.. hari itu., tiba juga akhirnya.. ^^,




          pada 23 Mac 2011 yang lepas.., semua murid lepasan SPM 2010 memperolehi keputusan peperiksaan masing-masing.. ada yang gembira,,menangis.. adat manusia.. saya juga tidak ketinggalan mengambil slip peperiksaan tersebut. alhamdulillah..syukur.. saya telah berjaya menamatkan persekolahan hingga tingkatan 5.. 


  secara jujurnya.., pada mulanya saya tersangat kecewa dengan keputusan peperiksaan tersebut.., memandangkan impian dan hasrat sebenar tidak tercapai..


di saat itu juga.., saya terlihat begitu ramai rakan seperjuangan yang nasib mereka  tidak bernasib baik daripada saya.. air mata penghias wajah.. rasa bersalah mencengkam diri yang alpa ini.. alangkah tidak bersyukurnya...astagfirullah..!! "Ya Robb.., ampunilah hamba-Mu ini..!".. 


jika kita tanya sesiapa sahaja.., siapakah yang mahu gagal dalam hidup..? sudah tentu tiada siapa yang mahu merasainya.. tetapi,, setelah itu saya menyedari.., betapa saujananya Cinta-Nya..!! DIA memberikan saya peluang untuk merasai kegagalan supaya saya menjadi lebih kuat ...sentiasa gigih dan terus berusaha..!!  Redha segala ketentuan-Nya.. sedaya upaya mencari hikmah yang tak tersingkap dek kegagalan yang dihadapi... 


   






**tiada kejayaan tanpa kegagalan.., Doa+Usaha+Ikhtiar+Tawakkal.. terimalah seadanya apa yang Allah anugerahkan kepada kita..**  ^^,
syukran Ya Allah.. Alhamdulillah..