assalamu'alaikum . ! :)

bebunga selasih berona merah..harum wanginya citra pesona..terima kasih sudikan ziarah..walau ianya tak seindah mana..

Friday, July 12, 2013

setiap nikmat itu ujian =)


Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang, Segala puji bagi Allah,, Tuhan sekalian 'alam..

selawat dan salam buat Rasul Junjungan tercinta, Nabi muhammad s.a.w, ahli keluarga dan sahabat baginda seluruhnya :)

alhamdulillah, Allah memberi peluang untuk hidup pada hari ini,, peluang untuk sentiasa menghambakan diri pada-Nya,, peluang untuk menjadi insan yang sentiasa memperbaiki diri ke arah kebaikan,, 


"hari ini lebih baik daripada semalam". insya-Allah ^_^

hm, semalam (11 Julai 2013), keputusan permohonan ke IPTA bagi pelajar lepasan STPM 2012/Setaraf telah diumumkan,, (semak online) =D

berdebar-debar rasa,,buka laman web tergendala *hang* , jadi gunalah cara alternatif.. tunggu punya tunggu,,punya tunggu.. 



akhirnya,,debaran berakhir juga...huhu

                                                                    . . . . . . . 

ALHAMDULILLAH,, Segala puji bagi Allah.. permohonan saya telah berjaya, dan mendapat tempat di Universiti Kebangsaan Malaysia, bagi pengajian Sarjana Muda sains Sosial (kerja Sosial). alhamdulillah.. :)

bagi sahabat-sahabat yang berjaya,, tahniah diucapakan.. tapi,, jangan mudah leka dan terlupa dengan nikmat peluang ke menara gading ini.. *nauzubillah.. hm,  nikmat ni kan ujian juga,, Allah nak tengok kita bersyukur ke tak dengan apa yang DIA beri.. :)  *jangan lupa buat sujud syukur, tanda syukur seorang hamba kepada Pencipta Yang Maha Esa.. 

وَقَلِيلٌ مِّنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ
Dan sememangnya sedikit sekali di antara hamba-hambaKu yang bersyukur. ( Saba’ : 13 )

bagi yang belum berjaya,, jangan putus asa., sabar ye sahabat2.. Insya-Allah ada rezeki terbaik yang akan menanti.. kadang2,, Allah lambatkan sesuatu yang kita ingini,,dan sampai masa,, pasti Allah akan beri rezeki =) tapi jika apa yang kita ingini tidak dapat,,mungkin Allah akan gantikan dengan sesuatu perkara yang jauh lebih baik.. mesti yakin,,dan redha =) 


"Surah Al-Baqarah Ayat 216 :
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”

                                                              


'YELAH KAU DAPAT U, SENANGLAH CITE BAGAI KAT AKU, CUBA KAU TAK DAPAT, AGAK2 APA YANG KAU RASA?!?"


*     *    *

senyum kejap..teringat kembali kenangan lama.

:)

sebenarnya,,impian untuk menjadi pelajar UKM dan mana2 ipt ada sejak tingkatan 3 lagi..

tapi,,masa zaman lepas SPM dulu.

bila semak je permohonan maktab,
"HARAP MAAF, PERMOHONAN ANDA TAK BERJAYA".




ok,,tenang wahai aisyah. upu n matrikulasi kan ada :) *bisik hati

bila semak kedua2 permohonan tu,, 

"HARAP MAAF, PERMOHONAN ANDA TAK BERJAYA".

"...."

"eleh, tak sedih lah" <--jawapan p="" saje..="" tipu..="">
 hehe



sudah tentu saya dapat memahami rasa hati sahabat2 yang mempunyai nasib yang sama.. :)


mulai hari itu,, saya sambung ke tingkatan 6 dengan redha dan hati terbuka, sebab hanya itu sahaja yang saya dapat.. *best tau form 6,,hehe :)



dan alhamdulillah,, Allah 'ganti' rasa sedih  dengan rasa gembira hari ini. 

semoga Allah memberikan kekuatan kepada semua sahabat2,,dalam menempuh hari-hari mendatang yang lebih mencabar.. insya-Allah..









p/s : nikmat bahagia dan gembira itu ujian,,sebaliknya juga ujian...
        usah putus asa dengan Rahmat Allah ^_^
       peringatan juga buat diriku yang sering terlupa.. =)






2 comments:

  1. so sweet.... tahniah aisyah atas kejayaan yg dicapai.. :)

    ReplyDelete